browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Tblisi (dag 26,27,28)

Posted by on 25 april 2014

Woensdag 23 april (110 km, dag 26).  We worden wakker met mooi weer – heerlijk wat scheelt het als de zon schijnt. Laat op pad voor een rustige dag met weinig km’s.  We gaan naar Signakhi, een vestingsstadje. Onderweg stoppen we bij een willekeurige wijnboer ivm de beroemde Georgische wijnen. juul koopt een paar flessen witte wijn en betaalt de schatten van Peru (blijkt later in de winkel voor ¼ vh bedrag  ook te koop).  Signakhi is een toeristisch oord dat nu nog verlaten is. Na een stadswandeling belanden we in een huiskamerrestaurant waar we buiten (inmiddels: brrrr) eten met drie dames die aan onze tafel traditionele Georgische liederen zingen. Mooie atmosfeer en lekker eten. Teruggelopen naar onze camper die naast het sportveld midden in de stad geparkeerd staat en heerlijk geslapen. Donderdag 24 april (120 km, dag 27). Tweede helft van dit tweedaagse rondje eindigt in Tblisi.  Het is prachtig weer en Juul en ik lopen gezellig door de oude stad en genieten. Tegen vijf uur rijden we naar de afgesproken plek: een parkeerterrein bij een hotel in een buitenwijk van Tblisi. ’s avonds eten we met de groep in het hotel.  Rumoerige nacht op (de weg naast het) het  parkeerterrein. Vrijdag 25 april (dag 28). We hebben met zijn allen een rondrit door Tblisi incl busje en gids. Interessant en gelukkig genoeg ruimte om in de stad te wandelen. Met kabelbaan naar fort boven de stad. Lekkere lunch – ’s middags National museum of Georgia met helaas te weinig tijd voor expositie over Russische overheersing 1921-1991. Tot slot naar het badhuis / hamam. Heerlijk heet  bad, warme sauna, koud dompelbadje en ieder gescrubd. Hele mooie dag – ’s avonds weer regen. Morgen maar kort ritje (15km) – Ook vanwege het voorspelde slechte weer overwegen we de Military Highway naar grens met Rusland / Tjetsenië die voor zondag op het programma staat, morgen al  voor een deel  te rijden.

Ananuri (dag 28,29)
David Garedja (Georgië - dag 24, 25)